Járműmechatronika

Kutatási témáink a járműmechatronika területén

Komponens szintű tervezés

  • modellezése
  • minőségi specifikációk (trajektória követés, menetstabilitás, kényelem, üzemanyag, károsanyag kibocsátás),
  • robusztus irányítástervezési módszerek és algoritmusok

Kooperatív irányítások

Járművek együttműködésének biztosítása közös célok elérése érdekében (üzemanyag fogyasztás és károsanyag kibocsátás csökkentése).

V2I/V2V kommunikáció hatásai:

  • Közlekedés (átlagsebesség, járműsűrűség, várakozási idő)
  • Vezetéstámogatás (parkolóhely keresés, sáv- és akadálydetektálás)
  • Biztonság (konfliktushelyzetek feltárása, kereszteződés vagy sávváltás veszélyessége/biztonsága, hirtelen lassulásra/megállásra figyelmeztetés)

Integrált irányítás tervezés

A dinamikát befolyásoló aktív beavatkozók összehangolt irányítása az előírt működési követelmények garantálása érdekében, valamint a biztonság és a megbízhatóság növelése érdekében.

  • Prioritás: beavatkozók közötti hierarchia biztosítása.
  • Rekonfigurálhatóság: a megváltozott minőségi feladatok garantálása.
  • Hibatűrő irányítás: komponens meghibásodásának kezelése.

Jármű irányítórendszerének összehangolása a vezetővel és az infrastruktúrával

Többkritériumos tervezési feladat tényezői:

  • utazási és szállítási idő
  • energiaigény, fogyasztás
  • domborzati viszonyok
  • korlátozó táblák, előírások
  • közlekedésben résztvevő járművek
  • károsanyag kibocsátás
  • vezető igényei

Kommunikáció

A járműállapot-információk gyűjtése, biztonságos továbbítása és felhasználása, új funkciók kifejlesztéséhez.

Járműfedélzeti hálózatok

  • CAN, LIN, FlexRay
  • Vezetéknélküli adattovábbítás

V2V és V2I kommunikáció

  • Járművek közötti ad-hoc hálózatok

Cloud computing

  • Járműfedélzeti gatewayek
  • Okostelefon platformok
  • Járműflotta kezelés

Beágyazott rendszerek

Járműipari vezérlőegységek jövőbeni funkcióinak, követelményeinek és architektúrájának kidolgozása.

  • Járműipari mikrokontroller architektúrák
  • Hardver architektúra tervezés
  • Szoftver architektúra tervezés
  • Környezetállósági tesztek, autóipari minőségbiztosítási szabványok, előírások
  • Szenzorfúzió
  • Autonóm járműfunkciók
  • Software-in-the-Loop (SIL) és Hardware-in-the-Loop (HIL) tesztelés és szimuláció

Mesterséges intelligencia alapú járműirányítás

Gépi tanulási módszerek kutatása autonóm járművek irányításhoz

  • Szimulációs környezet implementálása
  • Megerősítéses tanuló rendszerek tervezése
  • Megerősítéses tanuló ágensek fejlesztése
  • Optimális trajektóriatervezés
  • Autonóm járműirányítás

Gépi tanulási módszerek kutatása autonóm járművek szimulált városi környezetben történő irányításhoz TÉMAKÖRBEN VÉGZETT KUTATÁSOK AZ EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA ÚNKP-18-3-I KÓDSZÁMÚ ÚJ NEMZETI KIVÁLÓSÁG PROGRAMJÁNAK TÁMOGATÁSÁVAL VALÓSULNAK MEG

Kiemelt partnerünk: Robert Bosch Kft. A fenti témákat kutatjuk, oktatjuk és ipari megbízásokban műveljük. Várjuk hallgatók jelentkezését a témakidolgozásokban való részvételben.

Az oldalon sütiket használunk
Weboldalunkon „cookie”-kat (továbbiakban „süti”) alkalmazunk. Ezek olyan fájlok, melyek információt tárolnak webes böngészőjében. Ehhez az Ön hozzájárulása szükséges. A „sütiket” az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint az Európai Unió előírásainak megfelelően használjuk.Azon weblapoknak, melyek az Európai Unió országain belül működnek, a „sütik” használatához, és ezeknek a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük.