Kutatási témák vasúti közlekedés területén
Vasúti váltóhajtóművek modellezése funkcionális és megbízhatósági céllal
A kutatás célja a vasúti infrastruktúra biztonság szempontjából egyik legkritikusabb eleme, a kitérő, illetve a csúcssínek állítására és végállásának biztosítására szolgáló állító- és rögzítőmű egyes, normál üzemállapottól eltérő állapotainak detektálása az állító- és rögzítőmű villamos paraméterei mérése alapján. A kutatás során modellezzük az alkalmazott váltóhajtóműveket és a felállított modellek segítségével azonosítjuk a pályaoldali fizikai jellemzők és a váltóhajtómű elektromos interfészén mérhető jellemzők kapcsolatát; illetve meghatározzuk a hatékony hibadetektáláshoz elengedhetetlenül szükséges pályaoldali paramétereket, azok mérési és adattovábbítási módját.
Dr. Szabó Géza
Vasúti központi forgalomirányítás munkahelykiosztás meghatározás munkaterhelésen alapuló módszerekkel
Légiforgalmi irányítás szektorizáció meghatározás munkaterhelésen alapuló módszerekkel kutatásunk vasúti területre átültetett „tükörtémája”, célja a vasúti központi forgalomirányítás munkahelykiosztás elméleti alapokon nyugvó megközelítése.
Dr. Szabó Géza
Vasúti közlekedési rendszerek verifikációs és validációs eljárásainak támogatása formális módszerek alkalmazásával
A kutatás célja a biztonságkritikus vasúti közlekedési rendszerek fejlesztési életciklusához kapcsolódó verifikációs és validációs folyamatok formális módszerek alkalmazásával történő ipari alkalmazási lehetőségeit összefogó metodika létrehozása, az alkalmazható specifikációs, modellezési és analízis technológiák kiválasztása, és (amennyire jelenleg lehetséges) egységes ellenőrzési eszközkészletbe szervezése. A kutatás kiterjed a formális módszerekkel nem reprezentálható verifikációs és validációs folyamatokkal való összefüggések azonosítására és vizsgálatára, valamint a kidolgozott eszközkészlet gyakorlati alkalmazására egy vasúti közlekedési berendezés(család) fejlesztési folyamata során.