Léginavigációs kutatás-fejlesztési platform alakult Magyarországon
A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. Kutatás-fejlesztési és Innovációs Platform létrehozásáról 2015. május 8-án együttműködési megállapodást írt alá tizenegy felsőoktatási intézménnyel, a KTI Közlekedéstudományi Intézettel és a Magyar Tudományos Akadémia Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézetével. Az együttműködés célja a léginavigációs tevékenységgel szorosan összefüggő K+F és innovációhoz kapcsolódó területek feltárása, közös projektek koordinációja, az oktatók, hallgatók kutatómunkájának, nemzetközi kapcsolatépítésének támogatása, valamint európai uniós pályázati lehetőségek kiaknázása. (forrás: http://www.hungarocontrol.hu/)
Bővebben: Léginavigációs kutatás-fejlesztési platform alakult Magyarországon
Előadás hallgatóknak, és érdeklődőknek: A nyíltvonali közlekedés biztosítása a ZSR hálózatán
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedés- és Járműirányítási Tanszéke meghívja Önöket
2015. április 27-én, hétfőn 10:00- kor kezdődő előadására,
A nyíltvonali közlekedés biztosítása a ZSR hálózatán, Karol Rástočný professzor úr előadásában
Főbb témák: hagyományos térközbiztosító berendezések; új megoldású térközbiztosítórendszerek; folyamatos vonatbefolyásolás tengelyszámlálók esetén; együttműködési problémák, illesztés térközbiztosítás pálya menti jelzőkkel hagyományos vonatbefolyásolás ETCS L1.
Az előadásra minden érdeklődőt szeretettel várunk
Előadás hallgatóknak, és érdeklődőknek: A vasúti vontatás energia-megtakarítási lehetőségei
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedés- és Járműirányítási Tanszéke és a Prolan Irányítástechnikai Zrt. meghívja Önöket
2015. április 22-én, szerdán 16:15 - kor kezdődő előadására, A vasúti vontatás energia-megtakarítási lehetőségei címmel. Témáink:
- A Prolan Zrt., és a Mozdonyfedélzeti Berendezés bemutatása, avagy "Honnan szerzi az adatot a Vonatinfó?"
- A vasúti energiafogyasztás áttekintése, a Vasúti Integrált Energetikai Rendszer (VINTER) lehetőségei
- Vontatási energia fogyasztási elemzések, avagy "Mennyit fogyaszt a mozdony kövér gázzal?"
- Megtakarítási lehetőségek, "Hány havi villanyszámlánkat spórolhatja meg a mozdonyvezető?"
Előadók: Erdész József főosztályvezető, Prolan Zrt., Bécsi Tamás docens, BME
Helyszín: BME St. épület 103.
Az előadás 45-60 perces, amelyet kötetlen beszélgetés követ.
Kibővűlt a Pilóta Nélküli Légijármű Klaszter
2015. január 22-én a BHE Electronics Kft. adott otthont a Pilóta Nélküli Légijármű Klaszter Irányító Testülete ülésének. Az ülés egyik fontos mozzanata volt az alapító tagok csatlakozása, amely révén a klaszter nyolc alapító szervezettel bír, melyek az alábbiak: MTA SZTAKI; Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar; Óbudai Egyetem, Mechatronikai és Autótechnikai Intézet; BME Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék; BME Vasúti Járművek, Repülőgépek és Hajók Tanszék; HM EI Zrt.; BHE Electronics Ltd.; Hungarian Aviation Industry Foundation.
Bővebben: Kibővűlt a Pilóta Nélküli Légijármű Klaszter