Busztorlódás elkerülése szabályozással

Forgalmas vonalakon, ahol a buszok nagy sűrűségben közlekednek a torlódás gyakori jelenség.

bunch1

 

Ez a buszok egyenlőtlen kihasználtságához és a szolgáltatás romlásához vezet.

A szabályozási cél (i) a megadott menetrend betartása és (ii) azonos követési távolságok biztosítása.

A megvalósított szabályozási eljárás egy csökkenő horizontú modell prediktív sebességszabályozó algoritmus.

 

Különböző szabályozási stratégiák alkalmazása:
(i)    menetrend követő: a buszok előnyben részesítik a menetrend betartását a torlódáshoz képest.  
(ii)    követési távolság tartás: a buszok azonos követési távolság tartására törekszenek
(iii)    kiegyensúlyozott: mindkét cél azonos súlyú.
 

A szabályozók VISSIM környezetben kerültek összehasonlításra egy valósághű (Göteborg) hálózatban:

bunch2

 

Érzékenységvizsgálatot folytattunk erős zavarás esetén

(Xdes: desired position, Xref: reference position, ETD: estimated time of departure):

bunch3

 

Kpcsolódó publikáció:

Varga B, Tettamanti T and Kulcsár B (2018), "Optimally combined headway and timetable reliable public transport system", Transportation Research Part C: Emerging Technologies. Vol. 92, pp. 1 - 26.

https://doi.org/10.1016/j.trc.2018.04.016

Az oldalon sütiket használunk
Weboldalunkon „cookie”-kat (továbbiakban „süti”) alkalmazunk. Ezek olyan fájlok, melyek információt tárolnak webes böngészőjében. Ehhez az Ön hozzájárulása szükséges. A „sütiket” az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint az Európai Unió előírásainak megfelelően használjuk.Azon weblapoknak, melyek az Európai Unió országain belül működnek, a „sütik” használatához, és ezeknek a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük.