Autonóm járműirányítási workshop
Ezúton szeretnénk mindenkit meghívni a „Tehetséggondozás és kutatói utánpótlás fejlesztése autonóm járműirányítási technológiák területén” című EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00001 projekt keretein belül tartandó Autonóm Járműirányítási Workshopokra. Idén két előadássorozatot tartunk on-line formában 4-4 alkalommal, ahol senior oktató és kutató kollégák mutatják be szakterületüket.
Az első időpontok: 2020. november 23. hétfő 14:00 és 2020. november 26. csütörtök 14:00.
További részletek és a csatlakozási link az innen letölthető pdf-ben.









Szomorúan adunk hírt arról, hogy külsős kollégánk és sokunk barátja, Hőgye S. András 2020. november 6-án éjszaka eltávozott közülünk. Biztosítóberendezési szakemberként oktatta a közlekedésmérnökök új generációit, emellett az egyre növekvő Műszer Automatika Kft. műszaki és termelési igazgatójaként aktívan tevékenykedett a szakmájában. Emlékét szeretetben őrizzük.
Az előadás témája az összekapcsolt automata járművek (CAV) altruista irányításának problémája. A szabályozási cél a mozgó forgalmi torlódások megakadályozása, amit a humán vezetésű járművek autókövetési dinamikája okoz. A CAV-okkal kapcsolatos tanulmányok többségében önző vezetési stratégián alapuló szabályozási filozófiát követnek, amely így kizárólag az ego jármű céljait szolgálja. Ugyanakkor a teljes forgalom optimális (zavarmentes) irányítása érdekében altruista irányítási stratégia javasolt a CAV-ok számára. Az altruista vezérlés problémája ún. modell prediktív szabályozás (MPC) keretén belül fogalmazható meg a CAV-ok gyorsulásának és sávváltási manővereinek irányítása érdekében.