Hőgye S. Andrásra emlékezünk
 Szomorúan adunk hírt arról, hogy külsős kollégánk és sokunk barátja, Hőgye S. András 2020. november 6-án éjszaka eltávozott közülünk. Biztosítóberendezési szakemberként oktatta a közlekedésmérnökök új generációit, emellett az egyre növekvő Műszer Automatika Kft. műszaki és termelési igazgatójaként aktívan tevékenykedett a szakmájában. Emlékét szeretetben őrizzük.
Szomorúan adunk hírt arról, hogy külsős kollégánk és sokunk barátja, Hőgye S. András 2020. november 6-án éjszaka eltávozott közülünk. Biztosítóberendezési szakemberként oktatta a közlekedésmérnökök új generációit, emellett az egyre növekvő Műszer Automatika Kft. műszaki és termelési igazgatójaként aktívan tevékenykedett a szakmájában. Emlékét szeretetben őrizzük.
 
										 
										








 Az előadás témája az összekapcsolt automata járművek (CAV) altruista irányításának problémája. A szabályozási cél a mozgó forgalmi torlódások megakadályozása, amit a humán vezetésű járművek autókövetési dinamikája okoz. A CAV-okkal kapcsolatos tanulmányok többségében önző vezetési stratégián alapuló szabályozási filozófiát követnek, amely így kizárólag az ego jármű céljait szolgálja. Ugyanakkor a teljes forgalom optimális (zavarmentes) irányítása érdekében altruista irányítási stratégia javasolt a CAV-ok számára. Az altruista vezérlés problémája ún. modell prediktív szabályozás (MPC) keretén belül fogalmazható meg a CAV-ok gyorsulásának és sávváltási manővereinek irányítása érdekében.
 Az előadás témája az összekapcsolt automata járművek (CAV) altruista irányításának problémája. A szabályozási cél a mozgó forgalmi torlódások megakadályozása, amit a humán vezetésű járművek autókövetési dinamikája okoz. A CAV-okkal kapcsolatos tanulmányok többségében önző vezetési stratégián alapuló szabályozási filozófiát követnek, amely így kizárólag az ego jármű céljait szolgálja. Ugyanakkor a teljes forgalom optimális (zavarmentes) irányítása érdekében altruista irányítási stratégia javasolt a CAV-ok számára. Az altruista vezérlés problémája ún. modell prediktív szabályozás (MPC) keretén belül fogalmazható meg a CAV-ok gyorsulásának és sávváltási manővereinek irányítása érdekében.